Hrvatska Vlada dobila je još jedno međunarodno priznanje za svoj trud i rad u komunikaciji s građanima preko društvenih mreža, te je ovim priznanjem ostvarila napredak u odnosu na 2013. godinu. U razdoblju od 7.2. do 2.6. sa službenog Twitter računa Vlade tvitano je 3200 tvitova, odnosno prosječno 28 tvitova dnevno. Od ukupnog broja tvitova, njih 1470 (46 posto) bili su izravni odgovori građanima, što je Vladi donijelo naslov najkomunikativnije Vlade u Europi. Također, 57 posto tvitova imalo je poveznicu, što je povećalo vjerojatnost da je Twitter račun Vlade bio izvor preciznih i pouzdanih informacija. Gotovo trećinu tvitova građani su podijelili dalje, što pretpostavlja činjenicu da građani Twitter račun Vlade smatraju pouzdanim i vrijednim izvorom informacija. Tvitovi su u tom razdoblju podijeljeni čak 5051 puta.
Facebook stranici Vlade RH, broj tzv. lajkova od početka godine konstantno raste. Na početku godine iznosio je 122.360, da bi ovih dana premašio brojku od 130.000. Važan aspekt društvenih mreža je dijalog - dijalog s građanima kojima svakodnevno odgovaramo na pitanja. U prvoj polovici 2014. godine s Facebook stranice Vlade odgovoreno je na 6050 upita građana, što u prosjeku čini 33 odgovora dnevno. Osim odgovora na upite, Odjel za online komunikaciju Vlade RH građanima pokušava približiti odluke Vlade te poreznim obveznicima transparentno prikazati kako se troši proračunski novac. U prvih 6 mjeseci 2014. Odjel je na Facebook stranici Vlade postavio ukupno 142 objave, što čini čak 23 objave mjesečno. Svaku od tih objava u prosjeku je vidjelo 40.000 građana.
Tijekom lipnja 2014. na Facebook stranicu Vlade postavljeno je 10 objava, a te su objave prikupile prosječno 904 lajka. U prilog kvaliteti objava na Facebook stranici Vlade govori i podatak o broju podjela tih objava od strane građana - naše objave tijekom lipnja podijeljene su ukupno 674 puta.
Društvene mreže Vlade RH bile su posebno aktivne za vrijeme poplava koje su u svibnju pogodile Slavoniju, ali i Srbiju i Bosnu i Hercegovinu. Tijekom tih dana, obje društvene mreže Vlade primile su poveći broj upita zabrinutih građana na koje smo ponekad odgovarali do kasno u noć, posebice na Twitteru.
Za vrijeme poplava Odjel za online komunikaciju Vlade RH održavao je i osvježavao posebnu stranicu na Vladinoj web stranici, na kojoj su bile objedinjene sve informacije koje su pristizale iz ministarstava, od građana, volontera, Crvenog križa, a koje su bile vezane uz pomoć poplavljenim područjima. Jedan od mnogobrojnih primjera s društvenih mreža jest poziv građanima za pomoć sugrađanima na poplavljenim područjima. Apel za pomoć podijeljen je preko 3000 puta, prikupio je više od 700 lajkova, a ukupno je objavu vidjelo više od 300.000 građana.
RT @ZackGerin: Helikopter vojske RH ispred KCBL preuzima pomoć za ugrožene u Doboju #poplave #Poplave2014 pic.twitter.com/emVSDW2pHb
— Vlada R. Hrvatske (@VladaRH) May 16, 2014
Oružane snage RH pomažu u #poplave i u #BiH. Tijekom 34 leta prevezeno 186 putnika i čak 7,5 t tereta. #poplave2014 pic.twitter.com/4OIJgL9HLN
— Vlada R. Hrvatske (@VladaRH) May 18, 2014
Donacije za pomoć poplavljenim područjima Crv. križ prima na račun IBAN: HR 6923400091511555516, poziv na br. 08, i tel. 060 90 11 (6,25 kn)
— Vlada R. Hrvatske (@VladaRH) May 18, 2014
Molimo RT - Ministarstvo socijalne politike i mladih u Savskoj 66 skuplja donacije građana dobre volje za pomoć ugroženima od #poplave2014
— Vlada R. Hrvatske (@VladaRH) May 18, 2014
Vlada RH uputila vatrogasce i pripadnike civilne zaštite u žurnu pomoć Srbiji. Produžena i pomoć BiH: http://t.co/Nv0PGzTVav #poplave
— Vlada R. Hrvatske (@VladaRH) May 17, 2014
Na račun Crv. križa uplaćeno 34,8 mil. kn. 060 90 11 zabilježio 7,8 mil. kn! Uključi se u akciju #hrvatskapomaze pic.twitter.com/wPBCLFbSXM
— Vlada R. Hrvatske (@VladaRH) May 26, 2014
Odjel za online komunikaciju Vlade RH zadnjih je nekoliko mjeseci intenzivno radio na lansiranju Središnjeg državnog portala, nove web stranice Vlade te projekta e-Građani, o čijim prednostima smo obavijestili građane putem objave na Facebooku. Objava je prikupila preko 1500 lajkova, više od 200 građana odlučilo je podijeliti tu objavu sa svojim prijateljima, a ukupno objavu je vidjelo čak 83 040 građana.
Građani su sa Središnjim državnim portalom dobili središnje internetsko mjesto za jednostavan pristup svim informacijama iz javne uprave, te sada mogu pretraživati informacije o javnim uslugama i/ili pratiti političke aktivnosti na jednom mjestu. Trenutno je dostupno preko 350 informacija, a ta će brojka s vremenom još rasti. Sada je dostupan mnogo jednostavniji pronalazak, recimo, podataka o promjeni osobnih dokumenata ili o upisima u srednju školu. Informacije se mogu tražiti pomoću ključnih riječi, po tipu ili temi.
U Središnji državni portal integriran je i projekt Ministarstva uprave e-Građani. To je sustav koji omogućava pristup elektroničkim uslugama javne uprave jedinstvenim elektroničkim identitetom. Građanima je sada omogućeno da na siguran način, uz nekoliko klikova, promijene svog liječnika, zaprime izvadak iz registra REGOS-a, roditelji mogu dobiti uvid u ocjene svog djeteta putem e-Dnevnika, a može se pregledati i porezno knjigovodstvenu karticu. Elektroničkim putem se objavljuju javne informacije, pružaju personalizirane e-usluge te se šalju osobne službene poruke korisnicima vezane za javne usluge, postupke i osobne statuse. Tako primjerice građani mogu dobiti obavijest MUP-a da im ističe osobna iskaznica ili putovnica te poziv da ju produže.
Twiplomacy studija 2014 by Vlada Republike Hrvatske