Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović nazočio je danas potpisivanju ugovora između HŽ Infrastrukture i izvođača radova i nadzora za izgradnju nove željezničke pruge za prigradski promet Gradec – Sveti Ivan Žabno.
Vrijednost ovog projekta iznosi 203,4 milijuna kuna od čega se 85% sufinancira novcem iz Europskog fonda za regionalni razvoj dok preostalih 15% otpada na nacionalna sredstva. Projekt obuhvaća izvedbu i nadzor radova na izgradnji pruge namijenjene prigradskom željezničkom prometu na području bjelovarske regije. Početak radova planiran je za jesen ove godine, a svi radovi bit će dovršeni do kraja 2017. godine.
Premijer Milanović u svom je govoru naglasio da su ovi natječaji, na kojima su izabrani izvođači radova, ozbiljni i strogi te pokazuju administrativnu sposobnost države da igra po nekoruptivnim pravilima, istovremeno izvlačeći korist za Hrvatsku. Dodao je da se mjera uspješnosti i smisla članstva u Europskoj uniji danas svodi na to „koliko ste novaca uspjeli povući u ovako transparentnim projektima, učiniti dobro svojoj zajednici i zemlji, pokrenuti gospodarski ciklus, angažirati tvrtke, poduzeća, ljude da rade i stvarati i graditi nove stvari, kao što je ova pruga, prva u 60 godina“.
„Ekologija i zaštita okoliša su globalno pitanje i tu nema granica“, istaknuo je predsjednik Vlade dodavši da će planetu biti bolje što se više ljudi bude vozilo vlakovima, podsjetivši da „opsesija“ automobilom kao modernim prijevoznim sredstvom ima svoju ekološku cijenu jer je emisija ugljičnog dioksida mnogo veća za svaki kilometar prijeđen automobilom u odnosu na onaj prijeđen vlakom.
„Bjelovar je jedna urbana sredina s više desetaka tisuća stanovnika koja gravitira gradu Zagrebu i nije svejedno vozite li se vlakom sat i pedeset minuta ili sat vremena“, rekao je premijer Milanović ističući kako to čini ključnu razliku te mogućnost i vjerojatnost odabira vlaka po povoljnoj cijeni puno većom.
Podsjetio je da nisu sve vlade i države koje i dalje crpe strukturne fondove u tome jednako uspješne.
„Mi smo samo u prošloj godini imali plus od skoro 200 milijuna eura; to je prva puna kalendarska godina našeg članstva u Europskoj uniji. Već smo na početku bili vrlo uspješni, usprkos kritikama koje na kraju moraju biti suočene sa surovim brojkama, a brojke govore u korist kvalitete rada i ljudi u HŽ infrastrukturi i u drugim granama hrvatske administracije i javnih poduzeća. Ova godina je još uspješnija: u prvoj polovici ove godine, ukupan iznos realiziranih sredstava je tri puta veći nego u prvoj polovici prošle godine. To su velike razlike, na tome su radili neki ljudi neki činovnici, neki ljudi u javnim poduzećima, to nije palo s neba, to je moglo ostati u Bruxellesu, nerealizirano i onda bismo se mogli upitati što uopće radimo tamo, jer kad dajete jedan dio značajan dio svoje slobode i suverenosti, svjesno san jasnim ciljem, onda morate znati što dobivate natrag“, kazao je premijer i istaknuo da ova pruga nije samo prazna poza, nego pruga koja će značiti drukčiji i kvalitetniji život za ljude koji ne žive u centru Zagreba, ali imaju pravo na jednaku kvalitetu života.
„To od nas čini jednu kompaktnu zemlju, uređenu, čistu, ekološki osviještenu, sve to agregatno čini jednu cjelinu, jednu normalnu, uređenu zemlju koja ide naprijed i koja zna da u današnjoj konkurenciji može samo i jedino napredovati ako ulaže, prvo u ljude, a onda i u infrastrukturu“, kazao je premijer Milanović i zaključio da je hrvatska infrastruktura na visokoj svjetskoj razini financirana našom akumulacijom i kreditima koji koštaju i sada dolaze na naplatu.
„Željeznice su nam bile zaostale, ima za to i razloga, mi smo mala zemlja, rijetko naseljena, s koncentracijom stanovništva u nekoliko centara“, te naglasio da uskoro idu i drugi projekti,„konkretno, pruga Dugo Selo- Križevci, dakle puno veće investicije. Ovih 30 milijuna eura koji se ulažu u 12,5 km pruge, možda nisu najveća investicija u Hrvatskoj, ali su simbolički jako važna“, kazao je u svom govoru predsjednik Vlade Zoran Milanović.
Foto: Hina
Stranica |
Zoran Milanović