- Posljednja izmjena: 30.12.2015.
MUP - Javni servis građana
MUP je u posljednje dvije godine renovirao i osuvremenio osam šalter sala za upravne poslove diljem Hrvatske. Time građani dobivaju kvalitetniju, bržu i bolju uslugu.
Zbog ulaska u EU hrvatski državljani nisu trebali mijenjati niti jednu osobnu ispravu! Svi dokumenti vrijede do datuma isteka! Pojedine su isprave dodatno usklađene sa standardima i mehanizmima zaštite Unije, ali kako je prilagodba učinjena na vrijeme, nije uzrokovala pomutnju niti nove obveze građanima! Dapače, dodatno nam je olakšana migracija unutar EU.
Osobna iskaznica
Od ulaska Republike Hrvatske u EU, građani RH mogu ulaziti u države članice EU s osobnom iskaznicom (bez putovnice), čime nam je omogućeno jednostavnije i brže kretanje zemljama EU. Sve važeće osobne iskaznice vrijede do datuma do kojeg su izdane, ali se s izdanima prije 1. siječnja 2003. godine ne može prelaziti državna granica (radi se o osobnim iskaznicama s rokom važenja trajno izdanim osobama starijim od 65 godina). Građani kod podnošenja zahtjeva više ne trebaju ispunjavati nekoliko obrazaca, već im službenik na šalteru ispisuje obrazac zahtjeva s podacima iz Informacijskog sustava MUP-a, a stranka svojim potpisom potvrđuje točnost i istinitost upisanih podataka. Osobna iskaznica obvezna je isprava za hrvatske državljane starije od 18 godina s prijavljenim prebivalištem u Republici Hrvatskoj.Od 8. lipnja 2015. godine građani mogu predati zahtjev za izdavanje nove elektroničke osobne iskaznice, na koju pravo imaju svi hrvatski državljani, bez obzira na dob i prebivalište, jer će se onima koji nemaju prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj upisati podatak o njihovom prebivalištu van Republike Hrvatske.
Nova elektronička osobna iskaznica omogućuje pristup postojećim e-Uslugama, a dokumente umjesto rukom, od sada je moguće ovjeriti elektroničkim potpisom.
Ako građanin osobnom iskaznicom želi obavljati elektroničku potvrdu svojeg identiteta i ako će mu ona služiti za izradu naprednog elektroničkog potpisa, tada elektronički dio osobne iskaznice aktivirati on sam korištenjem podataka za aktivaciju koje dobiva prilikom preuzimanja izdane osobne iskaznice. U protivnom, osobna iskaznica je standardna kartica koja služi za dokazivanje identiteta, hrvatskog državljanstva, spola, datuma rođenja i prebivališta u Republici Hrvatskoj.
Građani koji imaju važeću osobnu iskaznicu nisu ju obavezni mijenjati sve do isteka roka važenja, a građani koji imaju osobnu iskaznicu s trajnim rokom važenja nemaju uopće potrebu mijenjanja, ali ako žele svoju osobnu iskaznicu zamijeniti novom, elektroničkom, mogu to učiniti.
Olakšano putovanje unutar Europske unije
Punopravno članstvo u EU omogućilo nam je prelazak unutarnjih granica Unije i drugih država koje dopuštaju, osim s valjanom putovnicom, i s valjanom osobnom iskaznicom. Izdavanje osobne iskaznice jeftinije je od izdavanja putovnice, što nam i novčano olakšava putovanja, kao i mogućnost izdavanja osobnih iskaznica svim hrvatskim državljanima, bez obzira na dob te okolnost imaju li ili nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj.Izuzetak čine jedino osobne iskaznice izdane prije 1. siječnja 2003. godine. One vrijede do datuma isteka, ali ne mogu se koristiti umjesto putovnice jer ne odgovaraju međunarodnim standardima zaštite.
Putovnica
S obzirom da se u Hrvatskoj od 2009. godine izdaju putovnice u skladu s međunarodnim standardima zaštite i biometrijom propisanom na razini EU, pristupanje Uniji nije uvjetovalo mijenjanje putovnice. Sve važeće putovnice, i biometrijske i obične, ne trebaju se mijenjati i vrijede do datuma do kojeg su izdane.Vozačka dozvola
Zbog usklađivanja sa novim standardima EU, od 1. srpnja 2013. godine počele su se izdavati nove vozačke dozvole, u kartičnom obliku. Hrvatska je među prvim zemljama EU koje su izdale elektroničku vozačku dozvolu s integriranim čipom na koji se sukladno Uredbi EU spremaju osobni podaci, fotografija i potpis nositelja dozvole . Stare vozačke dozvole ne trebaju se mijenjati i vrijede do datuma do kojeg su izdane, a najkasnije do 19.01.2033.Novost je i da se, osim u redovnom, mogu izvaditi i u žurnom postupku. Zahtjev se može predati u bilo kojoj policijskoj upravi ili postaji koja obavlja upravne poslove, neovisno o mjestu prebivališta i da li koristite redovni ili žurni postupak. No, vozačka dozvola izrađena u redovnom postupku obavezno se mora podići u upravi ili postaji u kojoj je zahtjev predan, a ako je zahtjev predan u žurnom postupku isključivo u Policijskoj upravi zagrebačkoj (Heinzelova 98).
Prometne dozvole i registracijske tablice ostaju iste
Vlasnici vozila ne trebaju mijenjati stare prometne dozvole sve do popunjenosti rubrika produženja važenja ili promjene vlasnika, prebivališta i drugih okolnosti kada se prometne dozvole i inače mijenjaju. Od 1. srpnja 2013. ukinula se knjižica vozila, a Hrvatska nije u obvezi mijenjati registracijske pločice, no ipak se razmatraju rješenja uvođenja novih pločica. Europska oružna propusnica
Od ulaska u EU, građani koji imaju izdan oružni list za držanje oružja u svrhu športa ili držanje i nošenje u svrhu lova, a žele sudjelovati na športskim natjecanjima ili u lovu u državama članicama EU, moraju imati Europsku oružnu propusnicu. Europsku oružnu propusnicu dužni su imati i građani kojima je izdana potvrda o prijavljenom oružju kategorije C, radi držanja, nošenja i prenošenja oružja kategorije B i C kroz zemlje članice EU. Zahtjev za izdavanje Europske oružne propusnice podnosi se u policijskoj upravi ili postaji prema mjestu prebivališta, a izdaje se s rokom važenja oružnog lista, ali ne duljim od 5 godina.Modernizacija upravnih poslova
MUP je u posljednje dvije godine renovirao i osuvremenio osam šalter sala za upravne poslove diljem Hrvatske. Time se prvenstveno želi građanima pružiti kvalitetnija, brža i bolja usluga. Suvremeno su opremljene šalter sale za upravne poslove policijskih postaja Samobor, Slunj, Rovinj, Novalja, Kaštela i Mursko Središće. Neke od njih su i premještene na novu, građanima dostupniju lokaciju (Samobor, Kaštela, Novalja), a upravne poslove moguće je od travnja 2013. godine obavljati i u Novigradu. Uz to, Policijska uprava zagrebačka ima novi šalter za osobe s invaliditetom koji radi svaki radni dan od 7 do 19 sati i na kojem je moguće obaviti poslove prijavništva, osobne iskaznice i putovnice. Radno vrijeme šaltera za upravne poslove prilagođeno je građanima i u većim policijskim upravama u Hrvatskoj pa se poslovi obavljaju također i u popodnevnim satima.Intencija je MUP-a podići standard svojih usluga i što više se približiti građanima, osobito onima u ruralnom području, a za ona mjesta gdje to nije moguće, MUP je nabavio specijalizirano kombi vozilo. Ono služi kao mobilni ured u kojem građani mogu predati zahtjeve za izradu svih osobnih isprava čije je izdavanje u nadležnosti MUP-a. U kombi vozilu koje ima dva radna mjesta sa svom opremom za rad na terenu, moguće je obaviti kompletnu potrebnu proceduru (uplata potrebnih iznosa, predaja zahtjeva i podizanje isprava). Vozilo obilazi slabo naseljena mjesta, otoke, mjesta gdje dolazi do preopterećenja kapaciteta za šaltersko poslovanje te slabo pokretne i osobe s invaliditetom kojima je potrebna usluga šalterskog poslovanja.
Pametnim telefonom dojavite sumnju u prekršaj ili kazneno djelo
Odsad građani događaje u čiju zakonitost sumnjaju mogu dojaviti policiji i putem svojih pametnih telefona. U sklopu projekta E-policija izrađena je aplikacija s detaljnim uputama kako na brz način, uz fotografiju ili kratak video zapis događaja koji se građaninu učini sumnjivim, policiju obavijestiti o potencijalnom prekršaju i/ili kaznenom djelu.
Svjedočio si krađi bicikla? Uočio si prometnu nesreću? Skini aplikaciju, ubaci sliku ili video i obavijesti policiju....
Posted by Vlada Republike Hrvatske on Monday, 7 December 2015